Thursday 14 November 2013

Apa yang akan BERLAKU Apabila dolar Amerika Syarikat runtuh? . . .



MADAyuMadyan - Ingin Berhijrah ke Perkampungan Islam !??? AsSALAMualaikum Sahabat-sahabat sekalian. Oleh kerana permohonan ke MV3 dah ramai, maka penyertaan terpaksa di tutup. Walaubagaimanapun, ada sahabat saya yang telah mengambil inisiatif untuk mengumpulkan semua yang berminat untuk berhijrah dan membentuk kumpulan2 kecil.

Oleh itu sesiapa yang berminat bolehlah menghubungi email berikut, mv@salammasjid. com Melalui kuliah2 dari Syeikh kita semua memahami betapa perlunya kita berhijrah demi untuk menyelamatkan iman keluarga kita. Masa amat suntuk sekali, bila-bila masa sahaja dollar Amerika akan jatuh. Kos sara hidup pula akan terus naik dan naik.

Oleh itu kita Semua perlu bertindak segera!

Bagi sesiapa yang tidak mempunyai kewangan yang cukup, jangan jadikan itu sebagai halangan kerana rezeki itu ada ditangan Allah. InsyaAllah, Allah akan mencukupkan keperluan kita bila sampai masanya kelak.

Ada banyak cara untuk berhijrah, tak semestinya kita kena beli rumah dan tanah. Bagi mereka yang tak berkemampuan boleh menyewa tanah dan dirikan rumah yang ringkas dan berusaha dengan bertani di tanah yang disewa berhampiran dengan MV (Muslim Village).

Bagi yang bujang mungkin dapat peluang menjadi pekerja bagi ahli2 yang dah berhijrah dan mempunyai tanah. InsyaAllah, mudah2an nanti majikan mereka dapat menyediakan tempat tinggal untuk mereka. InsyaAllah, mungkin perkara ini akan menjadi kenyataan bila MV dah siap nanti. Cuma jangan lupa berhubung dengan sahabat diatas.

Jadi ada banyak cara nak sertai MV tanpa mempunyai rumah dan tanah. Yang penting ialah keinginan yang kuat untuk berhijrah kepada kehidupan yang Allah redhai.

Apa yang perlu dilakukan ialah menghubungi email diatas. Jangan putus asa, insyaAllah, akan ada cara bagi kita semua untuk turut serta.

Bagi warga Indonesia atau negara2 jiran yang lain, boleh juga berhubung dengan sahabat kita diatas. InsyaAllah mudah2an sahabat kita itu dapat menjadi wadah untuk memper-temukan dengan saudara2 seislam lain yang juga berminat untuk berhijrah, bagi mem-bentuk kumpulan masing2 di negara mereka sendiri. Semoga Allah memudahkan hasrat kita untuk mencari keredhaanNya. Amin yaRabb . . .


Firman Allah Taala: “Sesungguhnya orang-orang yang diambil nyawanya oleh malaikat semasa mereka sedang menganiaya diri sendiri (kerana enggan berhijrah untuk membela agama dan rela diri ditindas (atau dizalimi), mereka ditanya oleh malaikat dengan berkata: 

“Apakah yang kamu telah lakukan mengenai AGAMA kamu?” 

Mereka menjawab: “Kami dahulu adalah orang-orang yang tertindas di bumi”. 

Malaikat bertanya lagi: “Tidakkah bumi Allah itu luas, yang membolehkan kamu berhijrah dengan bebas padanya?” Maka orang-orang yang sedemikian itu keadaannya, tempat akhir mereka ialah neraka jahanam, dan neraka jahanam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali. (Surah An Nisa: 97)



Warkah dari Syeikh Imran Hosein 

Assalaamu 'alaikum! 

Kajian saya di dalam Ilmu Akhir ZAMAN membolehkan saya memahami tentang tindakan berani dan terburu-buru (seakan cuai) Kerajaan Saudi yang mengenepikan pihak Ikhwan Al 'Muslimoon sebaliknya memberikan sokongan penuh kepada pihak Tentera Mesir.

Penjelasan saya ialah, ZAMAN Pax Americana sekarang sedang berakhir, dimana pihak Washington telah diperkecil-kecilkan dengan menerima tamparan hebat dari Kerajaan Saudi yang telah membantah arahan mereka secara terang2an yang dilakukan secara terancang, lantas meletakkan Kerajaan Amerika Syarikat di dalam dilemma yang amat mengejutkan. (kebingungan, terpinga2 tentang tindakan Saudi)

Hakikat dari peristiwa ini menunjukkan (secara nyata dan terang) bahawa Kerajaan Saudi bukanlah lagi ‘budah suruhan’ yang selama ini patuh pada tuannya; Amerika. Bahkan ianya jauh lebih daripada itu.

Hakikatnya, Rejim Saudi sedang berkhidmat untuk sang Dajjal yang sedang memasuki Peringkat Fasa yang Ke-3 di mana satu hari seperti seminggu dan ZAMAN Pax Judaica (ZIONIS) sekarang akan cuba menggantikan ZAMAN Pax Americana (sebagai kuasa, pemerintah DUNIA). Dan Arab Saudi sedang memainkan peranan yang aktif (dan terlibat secara langsung) dalam memastikan hasrat ‘peralihan kuasa’ ini tercapai.

Inilah sebenarnya hakikat “Tanduk Syaitan dari Najd”.

Salam Kasih,

INH

WatchMoreVideos ‘Full Lecture’ 

PHOTOS bonos: Foto Papar Kedalaman Bencana di Filipina


MADAyuMadyan - PHOTOS bonos: Gambar AP menunjukkan tahap kerosakan dilempar-kan oleh Typhoon Haiyan di Filipina. Lebih daripada 2,300 orang disahkan mati, skor cedera dan 600,000 orang dipindahkan.

Photos Show Depth of Disaster in Philippines. AP photographs show the extent of damage leveled by Typhoon Haiyan in the Philippines. More than 2,300 people are confirmed dead, scores are injured and 600,000 people are displaced . . .

TOP NEWS Photos: Seorang wanita mendapatkan semula teddy bear di kalangan runtuhan selepas kejadian taufan super Haiyan di Tanauan, Leyte di tengah Filipina 14 November, 2013. Presiden Filipina Benigno Aquino berada di bawah tekanan yang semakin meningkat pada hari Khamis untuk mempercepatkan pengagihan makanan, air dan ubat-ubatan kepada mangsa terdesak taufan yang kuat dan untuk memulihkan kerajaan tempatan lumpuh. REUTERS, Erik De Castro (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Mangsa beratur untuk makanan dan air selepas taufan super Haiyan di bandar Tacloban, tengah Filipina November 14, 2013. Presiden Filipina Benigno Aquino berada di bawah tekanan yang semakin meningkat pada hari Khamis untuk mempercepatkan pengagihan makanan, air dan ubat-ubatan kepada mangsa terdesak taufan yang kuat dan untuk memulihkan kerajaan tempatan lumpuh. REUTERS, Erik De Castro (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang anggota askar Filipina mengangkat bayi di atas orang ramai yang menunggu di pintu pagar lapangan terbang Tacloban selepas kejadian taufan super Haiyan November 14, 2013. Beribu-ribu orang yang terjejas oleh taufan Haiyan berbaris di pusat pemeriksaan tentera berhampiran menara lapangan terbang Tacloban menunggu untuk diterbangkan ke Manila pada C-130 pesawat yang disediakan oleh Marin Amerika Syarikat dan Tentera Udara Amerika Syarikat. REUTERS, Wolfgang Rattay (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

LinkWithin