Sunday, 5 January 2014

240" TV dalam Kanta Sentuh: persaingan Revolusi eyewear Kaca Google akan mengumumkan . . .



JohnnyAdam – Kaca Google mempunyai saingan: kanta lekap Nano-tech yang bekerja dengan sepasang cermin mata dan memberi pemakai dengan kanvas maya pada mana-mana media boleh dilihat atau permohonan jangka, diunjurkan ke mata manusia, adalah seperti yang akan diumumkan di Amerika Syarikat.

Kanta kenalan berteknologi tinggi adalah disebabkan oleh dipratonton di Pameran Elektronik Pengguna di Las Vegas minggu depan, menjadi saingan kepada “pengkom-puteran boleh pakai” Google Kaca, kaca mata futuristik yang boleh merakam video atau gambar literal dengan kenyitan mata.

Platform ini, yang digelar “iOptik,” adalah ilham kumpulan yang berpusat di Washington Innovega, yang penemuan sistem eyewear terdiri daripada 2 elemen utama: panel rata atau mikro - projektor yang bersepadu ke dalam cermin mata yang menyediakan pintu masuk bagi mana-mana media yang ada; dan kanta lekap iOptik yang bukan sahaja menyampaikan pandangan dekat mata media yang kaya, tetapi memandangkan satu dalam 2 manusia memerlukan beberapa bentuk pembetulan penglihatan pandangan lebih baik persekitaran juga.

Kanta sentuh boleh dipakai dalam fesyen biasa, dengan atau tanpa eyewear Innovega itu. Apabila cermin mata, dilengkapi dengan mikro - projektor, dipakai, mana-mana media boleh serta-merta distrim ke kanta yang telus, dan pandangan pemakai persekitaran mereka tidak terjejas dalam apa jua cara.

“Manfaat secara serentak menawarkan pembetulan penglihatan adalah penting untuk segmen pengguna Asia di mana kejadian penglihatan dekat melalui berhampiran 2 kali ganda daripada rakan-rakan mereka bukan Asia,” kata Innovega pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Steve Willey.

Photo from innovega-inc.com (think IN pictures @1WORLD Community)

240" TV in a contact lens: Revolutionary eyewear rivaling Google Glass to be unveiled . . .

Google Glass has a rival: Nano-tech contact lenses that work with a pair of glasses and provide wearers with a virtual canvas on which any media can be viewed or application run, projected onto human eyes, are set to be unveiled in the US.

The high-tech contact lens is due to be previewed at the Consumer Electronics Show in Las Vegas next week, becoming a rival to "wearable computing" Google Glass, the futuristic glasses that can shoot video or photos literally with a wink of an eye.

The platform, dubbed “iOptik,” is the brainchild of Washington-based group Innovega, whose breakthrough eyewear system is comprised of two key elements: flat-panels or micro-projectors that are integrated into eyeglasses that provide a gateway for any available media; and iOptik contact lenses that not only deliver a view of near-eye rich media, but given that one in two humans require some form of vision correction an improved view of the environment as well.

The contact lenses can be worn in the usual fashion, with or without the Innovega eyewear. When the eyeglasses, fitted with micro-projectors, are worn, any media can be instantly streamed onto a transparent lens, and the wearer's view of their surroundings is not hampered in any way.

"The benefit of simultaneously offering vision correction is particularly important to Asian consumer segments where the prevalence of nearsightedness is near twice that of their non-Asian counterparts," Innovega co-founder and CEO Steve Willey said.

Photo from innovega-inc.com (think IN pictures @1WORLD Community)

Syarikat itu setakat ini telah dibiayai oleh Yayasan Sains Kebangsaan (NSF), Pertahanan Projects Agency Advanced Research (DARPA), dan dengan syarikat di Asia yang tidak didedahkan, menurut CNET.com.

Willey menjelaskan bahawa Innovega ditubuhkan untuk menangani masalah ini yang telah terbukti tidak menggalakkan pengguna di seluruh DUNIA, iaitu yang kedua-dua kualiti dan kuantiti media digital yang boleh didapati daripada peranti mudah alih sering melebihi keupayaan telefon mudah alih memaparkan kecil.

“Apa sahaja berjalan pada telefon pintar anda akan berjalan pada eyewear anda,” Willey memberitahu CNET. “Pada penuh HD. Sama ada tingkap atau yang mendalam.” Menurut Willey, iOptik hubungan berasaskan kanta - pendekatan “telah dipecahkan kesesakan ini,” menyampaikan imej yang berprestasi tinggi dari eyewear padat dengan menghapuskan semua pembesar optik biasa dari eyewear digital dan mengintegrasikan mereka ke dalam kanta sentuh nano-tech .

Kanta kenalan novel meningkatkan visi dan membolehkan pemakai untuk lebih menggam-barkan DUNIA digital mereka. Ia membolehkan cahaya dari paparan untuk melalui pusat murid, dan cahaya dari alam sekitar untuk melalui bahagian luar murid. Willey dipetik sebagai berkata bahawa kanta lekap boleh menjana memaparkan dengan saiz skrin “bersamaan dengan televisyen 240 inci, dilihat pada jarak 10 kaki.”

Sekarang, sistem iOptik yang mensegerakkan dengan telefon pintar Android dan, menurut Willey, akan dapat untuk membenarkan pemaju untuk mereka bentuk alat khusus untuk mana-mana peranti di mana sistem iOptik itu boleh digunakan.

Syarikat-syarikat teknologi di seluruh DUNIA telah berjuang untuk tempat di pasaran alat dpt dipakai, menjadi kawasan pertumbuhan utama. Walau bagaimanapun, apabila Google Kaca diumumkan, ramai bimbang bahawa perlu peranti menjadi digunakan secara meluas, privasi akan dilanggar dengan bantuan rakaman rahsia.

“Hentikan cyborg” kempen telah dilancarkan di Amerika Syarikat, yang direka “untuk menghentikan masa depan di mana privasi adalah mustahil dan di mana sangkar besi pengawasan, pengiraan dan kawalan meresapi setiap aspek kehidupan.”

The company has thus far been funded by the National Science Foundation (NSF), the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), and by an undisclosed Asian company, according to CNET.com. Willey explained that Innovega was founded to tackle the problem that has proved to discourage consumers across the world, namely that both the quality and quantity of digital media available from mobile devices often exceeds the capability of tiny mobile displays.

"Whatever runs on your smartphone would run on your eyewear," Willey told CNET. "At full HD. Whether it's a window or immersive."  According to Willey, the iOptik contact lens-based approach "has broken this bottleneck," delivering high-performance imagery from compact eyewear by eliminating all the usual magnifying optics from digital eyewear and integrating them into a nano-tech contact lens.

The novel contact lens enhances vision and enables wearers to better visualize their digital world. It allows light from the display to pass through the center of the pupil, and light from the surrounding environment to pass through the outer portion of the pupil. Willey was quoted as saying that the contact lenses could generate displays with a screen size "equivalent to a 240-inch television, viewed at a distance of 10 feet."

Right now, the iOptik system syncs with Android smartphones and, according to Willey, will be able to allow developers to design specific tools for any devices in which the iOptik system could be used.

Technology companies across the world have been fighting for a place in the wearable gadgets market, becoming a key growth area. However, when Google Glass was unveiled, many worried that should the device become widely used, privacy would be breached with the help of covert recording.

A "Stop the Cyborgs” campaign has been launched in the US, designed "to stop a future in which privacy is impossible and where the iron cage of surveillance, calculation and control pervades every aspect of life."


LinkWithin