Friday 30 August 2013

Perang hampir masa saat datang? Amerika Syarikat bersedia untuk membuat keputusan Serangan ke atas Syria 'Sendiri' . . .


MADAyuMadyan – Perang hampir masa saat datang? Amerika Syarikat bersedia untuk membuat keputusan serangan ke atas Syria 'Sendiri' pegawai-pegawai Amerika Syarikat kepada pemberita hari Khamis bahawa kenyataan dari sekutu Amerika Syarikat 'yang terdekat, keengganan dari Majlis Keselamatan PBB, dan ketidaktentuan yang meluas di Kongres Amerika Syarikat tidak akan cukup untuk mempengaruhi Obama dari serangan peluru berpandu terhad pada sasaran Syria.

Obama, yang telah dikritik kerana tidak berunding dengan Kongres ke atas Syria, bertemu dengan ahli-ahli parlimen dan pemimpin-pemimpin terkemuka lain di sidang White House panggilan Khamis.

War Imminent? US ready to decide on Syria strike 'on its own' White House officials told reporters Thursday that the statement from United States' closest ally, reluctance from the United Nations Security Council, and widespread uncertainty in the US Congress would not be enough to sway Obama from a limited missile strike on Syrian targets.

Obama, who has been criticized for not consulting with Congress over Syria, met with lawmakers and other top leaders in a White House conference call Thursday.


LinkWithin